Trump als cartoonfiguur, kinderboekenweek en een slim mondkapje

Illustratie: ​FriendlyStock

“Sommige groepen weten precies hoe je ophef organiseert. Ze spreken af om op woensdag elf uur allemaal #HillarySucksButNotLikeMonica te tweeten. Zo wordt de hashtag trending topic. Journalisten pikken dit op en zo bereikt het de krantenlezer en televisiekijker.” => @Sara_Polak: Ha! Cartoonlogica is het Woord van de Dag in Trouw => Onderzoeker: Trump gedraagt zich als een stripfiguur, juist daarom komt hij met zoveel weg – trouw

twitter

Sara Polak onderzoekt het gebruik van Twitter door Trump. Het ligt in het verlengde van enkele van zijn voorgangers die ook gebruik maakten van (nieuwe) media zoals Roosevelt met de radio en Kennedy met televisie. Alleen wijst Polak wel op een belangrijk verschil dat de laatstgenoemden het inzetten voor een streven naar eenheid, terwijl Trump een ‘symbiose [heeft] met een medium dat beroemd is om de mogelijkheid tot polarisatie’.

In het artikel gaat Polak nader in op hoe een door haar bedachte term: ‘cartoonlogica’ genaamd, kan helpen om het politiek handelen van Trump beter te begrijpen en ook waarom zijn aanhang totaal geen problemen heeft met de extreme manier waarop Trump zich uit en de vele onwaarheden die hij verkondigt.

Zelf jaloers op het kinderboekenweekboek dat ik voor de kleinkinderen heb gekocht…

“[…] it is designed to be worn over a standard face mask […] Made of white plastic and silicone, it has an embedded microphone that connects to the wearer’s smartphone via Bluetooth.” => A Japanese robotics startup has invented a smart mask that translates into eight languages – cnn

twitter

Een Japans bedrijf dat gespecialiseerd is in vertalingssoftware toegepast in robots die hulp bieden aan internationale reizigers op vliegvelden, heeft via crowdfunding kapitiaal opgehaald om hun technologie te gebruiken voor mondmaskers die verbonden met een app spraak kunnen vertalen. Best wel revolutionair en vooral nuttig in deze tijden.

Geef een reactie