20718 – woensdag

Stop Hate for Profit

“The campaign, which is called “Stop Hate for Profit,” is just the latest effort to hold Facebook accountable for how its platform enables and even benefits from racism and misinformation.” => Civil rights organizations want advertisers to dump Facebook – vox

Burgerrechtenorganisaties in de VS veranderen van taktiek. In plaats van nog langer proberen door middel van dialoog Mark Zuckerberg te overtuigen van het feit dat zijn social media platform consequent racistische en rechts-extreme uitlatingen toelaat, zijn ze een campagne gestart om grote bedrijven over te halen te stoppen met adverteren op facebook. Of het succes gaat hebben valt te bezien, maar dat het hard nodig is daarvan ben ik nog steeds overtuigd getuige ook de uitspraak van Rashad Robinson (Color of Change): “We have been continually disappointed and stunned by Mark Zuckerberg’s commitment to protecting white supremacy, voter suppression and outright lies on Facebook.”


2 reacties

Ximaar juni 18, 2020 Reageer

Zelf kom ik al een jaar of 10 niet meer bij Façadeboek. Twitter mag dan iets frisser zijn, maar ook dat platform bied ruimte aan versimpelaars die er (on- of)bedoeld nepniews mee verspreiden. Overigens iets dat de Telegraaf, AD en o.m. veel Britse ‘kranten’ al jaren doen.

Peter Pellenaars juni 18, 2020 Reageer

Tja, je hebt helaas gelijk. Het is moeilijk om nepnieuws te vermijden. Overal is het hinderlijk aanwezig. Net onkruid…

Geef een reactie