Donderdag, 19 december 2019

Datum onbekend

Nu we van Digitale Stad de bevestiging (en bijbehorende factuur) hebben gekregen dat op ons adres we eindelijk een provider kunnen inschakelen om gebruik te maken van de glasvezelkabel heb ik vandaag meteen kpn gebeld om een afspraak in te plannen voor een monteur om een en ander te installeren. Wat schetst mijn verbazing toen me verteld werd dat het pakket al geleverd was. En wel op vrijdag 7 december om 13.16 uur. Als bewijs werd me een mail doorgestuurd met het trackingnummer zodat ik het zelf kon zien.

Ja, het stond er echt. Vrijdag 7 december. Ik zocht in mijn agenda op waar ik op die dag was geweest. Op kantoor of thuis. Wat nogal een verschil maakt voor wat betreft het wel of niet hebben kunnen aannemen van het pakket.

En ik zocht en ik zocht en ik zocht, totdat ik moest toegeven dat het onbegonnen werk was. Dit jaar is er helemaal geen sprake geweest van vrijdag 7 december. Wel vrijdag 6 december. Of zaterdag 7 december.

Tja, zei de medewerkster van kpn, dan weet ik het ook niet. Wat we kunnen doen is u een nieuw pakket opsturen. Dat zal ik nu meteen in werking zetten. Binnenkort krijgt u daarvoor een mail doorgestuurd met het trackingnummer.

Niet veel later kreeg ik inderdaad een mail. Met een trackingnummer. Doorklikkend naar de status kwam ik uit bij dezelfde update: Zending is bezorgd op vrijdag 7 december.