postnl

Op woensdagavond 8 februari trof ik bij thuiskomst tussen alle post ook een briefje aan van Bas. Voor wie niet op de hoogte is, Bas werkt bij postnl. En dat is geen tikfout. Het moet echt postnl zijn. Daarna volgt die punt om aan te geven dat het einde van de zin bereikt is. Niet dat je denkt dat er een punt tussen post en nl zou moeten staan en dat ik me daarin heb vergist. Zoek je echter naar postnl op internet, dan krijg je wel met punt nl te maken achter postnl. Het ziet er dan zo uit => www.postnl.nl waarbij ik er meteen voor kies om de zin te laten doorlopen anders zou ik alsnog een punt achter postnl.nl moeten zetten wat weer voor verdere verwarring zou zorgen.

Bas dus.

Nu wist ik ook niet dat Bas voor postnl werkte, maar hij had het voor de zekerheid onder het briefje gezet dat hij bij ons door de brievenbus had geduwd. Het briefje zelf gaf aan dat Bas geprobeerd had één of meerdere pakketten bij ons af te leveren cq op te halen, maar wij waren niet thuis:

Bas was zo vriendelijk geweest om de optie aan te kruisen die voor ons het meest voor de hand zou liggen: inloggen op www.postnl.nl/ontvangen om aan te geven wanneer de zending alsnog bezorgd zou kunnen worden. Dat moest vóór 22.00 uur gebeuren. Helaas las ik dat pas een tijd daarna. Maar geen nood, wanneer men online geen afspraak maakte, dan zou de zending de eerstvolgende dag opnieuw aangeboden worden. Dat zou dus donderdag worden. Grote kans dat Bas opnieuw voor een gesloten deur zou komen te staan.

Ik vroeg nog aan mijn vrouw of zij een pakketje verwachtte, want ikzelf meende niets in bestelling te hebben. Dat bleek niet het geval te zijn. We lieten het aldus op zijn beloop.

Vandaag, zaterdag 11 februari zag ik het briefje weer op de tafel liggen. Bijna tegelijkertijd schoot me te binnen dat ik wel degelijk op een pakketje zat te wachten. Namelijk het boek Atlas Shrugged, van Ayn Rand. Ik had het besteld naar aanleiding van een blog door Jacob Jan Voerman. De bestelling was geplaatst bij bol.com en mijn account staat nog gekoppeld aan een email-adres dat ik zelden gebruik. Bij het checken van mijn email zag ik twee berichten m.b.t. de levering van het boek.

Allereerst een bericht op donderdag 9 februari (dus de dag dat Bas een tweede poging tot bezorging zou gaan doen) dat het boek overgedragen was aan postnl.

Vervolgens een tweede bericht op vrijdag 10 februari (de dag nadat Bas misschien een tweede poging had gedaan) dat het pakket helaas niet afgeleverd kon worden.

In de mail stond gelukkig een link naar postnl om via het 3S nummer de zending te kunnen traceren. Omdat ik nu toch wel nieuwsgierig was geworden waar mijn pakketje uithing, klikte ik op de link.

Tot mijn verbazing gaf de website aan dat de zending op vrijdag 10 februari was afgeleverd.

De vraag was alleen waar. Bij wie? Zeker niet bij ons, want wij waren zowel op donderdag als op vrijdag niet thuis geweest. En tussen alle post die op die dagen was bezorgd zat geen boek. Ook geen nieuw briefje van Bas waar hij het boek dan wel had afgeleverd. Kon het zijn dat het boek netjes was afgeleverd bij het postkantoortje in de kantoorboekhandel in ons winkelcentrum? Boodschappen moest ik nog doen. Een kleine moeite om daar even te gaan kijken. Een uurtje later was ik vele boodschappen rijker, maar een illusie armer. Bij het postkantoor wist men van niets.

Weer thuis had mijn vrouw nog een ingeving die ik, om alle opties af te kunnen strepen, serieus heb genomen. Ik heb de hele voortuin doorgespit (wat niet meevalt bij deze bittere kou met vorst in de grond) op zoek naar het boek. Want een aantal weken geleden lag er een briefje (deze keer niet van Bas) in de hal dat de postbode zo vriendelijk was geweest om een pakket (met persoonlijke dossiers) bij de voordeur achter te laten. En inderdaad, dat pakket stond toen buiten tegen de voorgevel geparkeerd. Maar deze keer niet mijn boek. Nergens te vinden.

Totdat de buurman voorbij kwam. Toen hij uitgelachen was om mijn antwoord op zijn vraag wat ik met dit weer in de tuin aan het doen was, gaf hij het verlossende woord. Het boek was bij hem afgegeven. Alleen was Bas vergeten om dat aan ons te laten weten.

Eind goed al goed.
Of zal ik toch nog een klein klachtje richting postnl sturen? Wat vinden jullie?

 

17 reacties op “postnl”

  1. Henk038 avatar

    ik zou zeggen: eind goed al goed. Je hebt er gratis stof voor een blog bijgekregen. Wat wil een mens nog meer!

    Henk

    1. Peter avatar

      Ik zeg het je na. Ben allang blij dat ik het boek heb. En blogstof is altijd een mooie beloning.

  2. Dina-Anna avatar

    Ach, een vergetelheid… kan de beste gebeuren hé… zand erover euh… sneeuw 😉

    1. Peter avatar

      Bij het postkantoor kreeg ik anders wel te horen dat de laatste maanden het aantal klachten over postbezorging zienderogen toeneemt. Het gebeurt de besten dus heel vaak…

  3. Jacob Jan Voerman avatar

    Leuk weer, die halsbrekende toeren met de punt.
    Leuk om daar juist wel een punt van te maken.

    Ik hoop dat Atlas shrugged een beetje bevalt. Ik ben net begonnen met herlezen. Het heroïseert erg het vrije ondernemerschap. sommigen vinden dat te onwerkelijk. Ik vind het wel leuk om daar helemaal in mee te gaan. En dan straks als tegendosis Grapes of Wrath herlezen.

    ik kwam onlangs een mooie kritiek op Atlas Shrugged tegen:

    There are two books taht change your world when you read them as a young adult: Lord of the Rings and Atlas Shrugged.
    One is a fantasy, that brings you to a non existing world with make-believe characters. The other, of course, involves Hobbits.

    1. Peter avatar

      Ik hoop dat ik aan Atlas Shrugged toe kom… Heb nog zoveel liggen. En ’t is best een flinke pil. Dat had ik niet verwacht.
      Grapes of Wrath moet ik dan natuurlijk ook weer opnieuw lezen.
      Die kritiek op Atlas Shrugged is inderdaad erg mooi.

  4. wannabe avatar

    postnl.nl inderdaad .. moest toen ze net waren opgestart ook ffe 2x goed lezen .. Zelf heb ik nooit problemen met leveringen van postnl.nl, gaat altijd goed 🙂 .. dus mijn advies, jazekers 🙂

  5. Robert Keizer avatar

    Die arme Bas loopt door weer en wind, vrieskou en sneeuwjachten om voor een hongerloontje dingen bij mensen te bezorgen. Zo te zien doet hij best zijn best.
    En ik denk zomaar dat een klacht bij die arme Bas op zijn bordje terecht komt, in plaats van bij de echte verantwoordelijken.

    Kortom: Bloemetje voor Bas!

  6. Rianne avatar

    Ik vind het al schandalig dat postbezorgers pakketjes voor een voordeur zetten! Daar had ik al een klacht voor ingediend ^^

    1. Peter avatar

      Ja, dat pakket wat buiten voor de deur stond vind ik iets anders dan die vergissing met mijn boek. In het laatste is hoogstwaarschijnlijk gewoon vergeten een kaartje bij mij in de bus te stoppen (of misschien heb ik er overheen gekeken). Maar een poststuk gewoon buiten voor de deur zetten, voor iedereen te zien, dat is toch van een geheel andere orde. Maar daar moet mijn vrouw maar een oordeel over vellen. Tenslotte was het haar pakket.

  7. Carel avatar

    onze plaatselijke Bas heeft de neiging de pakketjes voor de hele straat bij afwezigheid van de geadresseerde maar bij mij te bezorgen.

    1. Peter avatar

      Daar heeft onze buurman ook last van…

  8. Merel avatar

    Ik zou toch een klachtje sturen, althans dat neem ik mij dan voor, maar dan komt het er uiteindelijk toch weer niet van… zo gaat het bij mij dan.

    1. Peter avatar

      Het is er bij mij ook nog steeds niet van gekomen. En het zal ook wel niet meer gaan gebeuren…

  9. Jeroen avatar
    Jeroen

    Het is simpel …pakketten die succesvol afgeleverd worden bij de mensen/buren/tegen de gevel worden betaald aan de bezorger …gaat de zending naar het afhaal kantoor moet de bezorger 3 keer rijden 2 keer een poging aan de deur dan naar afhaalkantoor en niks vergoed krijgen …Zo werkt dat bij postNL

    Groetjes,

    Een pakketbezorger !!!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *